Válogatva. Neked.
Design hírek – hírt adunk a legfrissebb itthoni és külföldi eseményekről, újdonságokról, hasznos tartalmakról.
Idén másodszor került megrendezésre a Magyar Könyvtervezés kiállítás és díjátadó.
Legibility egy nélkülözhetetlen kiadvány. A könyvet azonban nemcsak szakembereknek ajánljuk.
A Google felületeit mindenki ismeri. Most egy olyan felületét hoztuk el bemutatni, amit viszont lehet Te sem ismersz és hasznos lehet.
A fontok neveit a tervező vagy a stúdió adja, figyelembe véve, hogy könnyen megjegyezhető legyen, és tükrözze a font jellemzőit.
brandguide Könyv
Gyakorlati tudás a brandépítésről
Hogy ki rajzolta fel először a smiley-t, mikor rajzolta fel, mit jelentett akkor és mit jelent 2023-ban; cikkünkből kiderül.
A napokban bejelentették, hogy a Decathlon áruházlánc frissíti arculatát. Most arra keresünk választ, hogy mi indokolja ezt a változást, és hogyan valósítják meg.
Egy könyvet ajánlunk, ami a tipográfia témakörét kifejezetten a UI designra szűkíti le.
Egyre több platform közül lehet választani, ha képet szeretnénk generálni az interneten: nézzük meg az imagen 2-t!
Logó: a márka lelke. Nézzük meg, hogy egy-egy brand esetén milyen evolúción mentek át az idők folyamán.
Színesek, kreatívak, és ikonikusak. Ez a 80-as évek. Nézzük meg logó szempontból milyenek?
A The New Yorker borítói humorosak, abszurdak, társadalmi kérdéseket feszegetnek, és gyakran reflektálnak a korszak hangulatára.
Újra megjelent a legértékeseb brandek listája. Értéktartó, diverz, brandfókuszú vállalatokat listázták.
A Trivago-nak nemcsak frissítették az arculatát, de egy kabalával is bővült az arculat.
Milyen szerepe van az egyszerűségnek, a színnek, a formának és a történetnek a logótervezésben?
Mi történik, ha egy brandnél a termékcsoportot kicserélik, de az arculatot és a logót meghagyják. Lássuk!
A brutalista stílus az ötvenes években indult el leginkább építészeti irányzatként, most a UI-ban köszön vissza.
Nézzük, hogy mi történt a Mikulással az elmúlt évszázad óta, és hogy hogy jön ide a Coca-Cola?
A hozzáférhetőség (accessibility) elég fontos buzzword manapság. Ezt támogatja a most bemutatott weboldal is.
Az Arany Rajzszög Társaság évről évre megrendezi díjátadó ünnepségét és kiállításmegnyitóját. Idén sem volt másképp.
Ritkán látni ehhez hasonló logó-evolúciót: rengeteg állomása volt az Olivetti logónak. Nézzük!
Kicsit, mintha a grafikusok Pinterest-je lenne, minden mozog és minden extrém színes!
A Néprajzi Múzeum arculattervezése kapcsán tartottak kerekasztal-beszélgetést.
A csapból is folyik a de-branding és a logók uniformizálódása, erre mit csinál az Infiniti? Egy háromdimenziós logót.
Egy kis apró változtatás az életmódunkban is csodákra képes. Az arculatok is hasonlóan működnek.
Színes kereskedelmi televíziózás, disco, Elvis, Bowie, platform cipők, boogie. Sorozatunk második része.
Hamarosan megjelenik a legújabb könyvünk.
Rock and roll, farmernadrág, pszichedelikumok, hedonizmus, szexuális forradalom, diáklázadások - nem voltak eseménytelenek a hatvanas évek.
A ‘g’ betű a latin ábécé hetedik tagja, a ‘k’ betű zöngés párja. Ez eddig rendben is van, azonban a legérdekesebb az az, hogy hogy jelenik meg nyomtatott formában, ugyanis a kis...
Az internet a fején pörög egy 1860-ban készült festmény miatt, amely egy hölgyet ábrázol, aki mintha egy okostelefont tartana a kezében. Nézzük, mi áll a rejtély mögött.
A korábbi Brain Bar podcast kapcsán kaptam a felkérést, hogy tipográfia témában tartsak egy 45 perces workshopot.
Országléptékben a svédek azok, akik olyan messzire mentek, hogy létrehozták a saját betűtípusukat is. Nézzük, milyen a Sweden Sans.
A LALIGA így a világ egyik legjelentősebb sportligájává vált, Spanyolország egyik legnagyobb brandje. Nézzük, hogyan gondolták újra a logót és a komplett arculatot.
Már világszerte az egyik legismertebb logó, rengeteg gondolatisággal, erős szimbolizmussal, és egy alapvetően egyszerű koncepcióval felvértezve.
Mi a kedvenc színed? Ha tippelhetünk, akkor jó eséllyel a kéket fogod mondani. Nyertünk?
Szeptember elején rendezik meg a FEED Design Fesztivált Varsóban, magyar résztvevőkkel.
Hogyan kerülhet az AI a mindennapi design folyamatainkba? Erről írtak az IDEO szakemberei.
Mi a közös a Times New Roman, az Arial és a Calibri fontokban? Az hogy mindegyik default betűkészlete volt egy időben a Microsoft szoftvereinek.
A jól megszokott fehér-kék kombinációval operáló logót húsz éve használta az Aegon, egészen idén nyárig.
Nagy kihívást jelent világosan és közérthetően beszélni, ebben segít írásunk.
Opel sosem kop el - tartja a mondás. Úgy tűnik az eddig használt Opel embléma elkopott és frissíteni kellett rajta.
A brandguide-nál különös figyelmet fordítunk a könyvekre. Különösen szeretjük a könyveket, ha van tipo / grafikai vonzata a köteteknek.
STANC néven új magyar művészeti könyvsorozat indul csomagolástervezés témában.
Nézzük, mivel is készülnek: a brit csapat egy elképesztő szín- és mintakavalkádot tudhat majd magáénak.
A Heinz idén bemutatta az eddigi legnagyobb, globálisan egységes átalakulását a 150 éves működése alatt.
A németalföldi festészetben számos alkalommal látunk sört ivó alakot. Vajon mennyi az esélye, hogy Stellát iszik?
Megmutatjuk, melyek a legfontosabb szoftverek egy designer életében.
Logók mióta léteznek, melyek a legrégebbiek? Ezekre keressük a választ ebben az írásunkban.
A Vigadóban 2002-ben megrendezett kiállítás tematikáját Misztótfalusi Kis Miklós: Szakáts mesterségnek könyvetskéjében fellelhető receptek adták. Itt a második fogás!
A törekvés az egyszerűségre egyre terjed a logók világában is - a Sans Serif betűtípus terjedőben van, a márkák előszeretettel használják, hiszen a trendek ebbe az irányba mutat...
A következő labdarúgó-világbajnokság 2026-ban lesz, de a FIFA már most pörgeti a dolgokat, és az amerikai szervezők tegnap bemutatták a következő torna hivatalos logóját.
A #tipomonday rovat keretében, most egy betűtervezési tudásgyűjteményt ajánlunk a figyelmedbe.
Mindenki volt már tipográfus. Lehet, hogy nem tudatosan, de ha már egy üzenetet nyomtatott a lépcsőházba, akkor választott betűtípust, formátumot, és alakította a tartalmat.
A logó egy brand esszenciája; azonosító jel, amely hordozza a márka értékeit és jellegét, elhelyezi a céget a nagy térképen.
Nemrég bemutatták az 57. Karlovy Vary Filmfesztivál idei arculatát.
Nemrég a Pepsi új logót és arculatot mutatott be. A termék maga nem változott, csak a vizuális megjelenésén fejlesztett a logónak. Az új logó nem is azonnal lesz bevezetve, csak...
Olyan vállalatokat mutatunk, akik változtattak eredeti elképzeléseiken, és lecserélték a márkanevüket.
Gyakori feladat a név kidolgozása kreatív projektekben. Ehhez nyújtunk egy kis segítséget most.
Összeszedtük a legnépszerűbb Facebookon elérhető magyar nyelvű csoportot grafikusoknak.
Fiktív filmes brandek gyűjteménye. Nem hittük, hogy ilyen létezhet és mégis ☺️
Annak ellenére, hogy a nap folyamán sokszor látunk egy adott színt, nehéz lehet pontosan megjegyezni azt a színt.
Talán nem túlzok, azzal hogy nekünk, grafikusoknak az arculati kézikönyvek szinte tankönyvként is funkcionálnak.
Megállapítható, hogy népszerűek az illusztrációk az arculatok területén, mivel ma már szinte minden projekt tartalmaz valamilyen illusztrációs komponenst.
A zsűri elvégezte a munkáját és megszülettek a végleges eredmények, így nem váratlan, hogy lesz kiállítás megnyitó és eredményhirdetés, sőt katalógus is készült a döntőbe került...
Magyarországon ugyan nem kaphatóak a Campbell’s levesei, mégis hasznos megfigyelni a redesignt.
Nem is olyan rég mutatták be az új Nokia logót és arculatot. Utánanéztünk, hogy mi van még a váltás mögött.