Logótervezés: hogyan tervezz profi logót, költségvetéstől függetlenül?

Picture of Serfőző Péter

Serfőző Péter

Brandstratéga, CEO @ zwoelf strategy & design

Tartalomjegyzék

(7 lépéses útmutató)

Ha megkérdezem, mi volt a legrosszabb logó, amit valaha láttál, mi jut eszedbe? Nem meglepő, ha semmi. Hiszen a jó logó megjegyezhető, a rossz feledhető.

Ezért fontos a tudatos logótervezés. Hogy a te céged logója ne vesszen el a süllyesztőben. Hogy a vevőid számára könnyen felidézhető legyen. És ezzel is kitűnj a piacodon.

Ezért ebben a cikkben lépésről lépésre átvesszük:

  • Miért van szükséged egyedi logóra – és milyen a jó logó?
  • Melyek a logótervezés pontos lépései?
  • Mennyibe kerül a logókészítés?
  • Érdemes-e ingyenes logótervezőt használni – és ha igen, melyeket?

Miért szükséges a logó?

Közhelyes, de igaz: a vevőszerzés és -megtartás olyan, mint a randizás. Előbb fel kell hívnod a figyelmet magadra, jó benyomást kell tenned, és el kell érned, hogy a kiszemelted beléd szeressen.

Lényegében ezért felel a branding és az online marketing. És ennek a része a logótervezés is, amelyet az alábbiakban tárgyalunk.

A logó elengedhetetlen a jó első benyomás szempontjából. Egy jól megtervezett logó információt ad a potenciális vevőidnek, és biztosítja őket arról, hogy jó helyen járnak.

Az emberek vizuális úton hatékonyabban tanulnak. Éppen ezért kell különösen nagy hangsúlyt fektetni egy márka vizuális elemeire. (Ez persze nem jelenti azt, hogy a megfelelő szöveges kommunikáció kevésbé fontos.)

Itt találod a szavak és képek megjegyezhetőségéről szóló kutatást, ha mélyebben is érdekel a téma.

Ráadásul gyakorlatilag a brand minden elemén és termékén megjeleníted majd a logót. Repicuccok, online felületek, e-mail-aláírások, névjegykártyák, termékek stb.

Tehát muszáj könnyen használható, jól felidézhető, az arculathoz illő egyedi logót tervezni.

De hogyan?

Egyáltalán milyen a jó logó?

„Ízlés dolga.” Mondhatnád, de te is tudod jól, hogy ennél azért többről van szó.

Bár az ízlés valóban hatással van a benyomásra, de igenis létezik olyan (többnyire objektív) szempontrendszer, ami megkülönbözteti a rossz és a jó logót.

A jó logó az alábbiak öt elem megfelelő elegye:

  • megjegyezhető,
  • időtálló,
  • sokoldalú,
  • találó,
  • egyszerű.

És talán a legfontosabb, hogy egyedülállóan passzol a brandhez, amit képvisel.

Most, hogy az alapok már megvannak, kezdjünk főzni. Lássuk, miből áll egy jó logó.

A logótervezés 7 legfontosabb lépése

Az alábbiakban 7 lépésben mutatjuk be, hogyan készül a tökéletes logó. A tervezéstől a kivitelezésig. Függetlenül attól, hogy ügynökséget vagy szabadúszót bízol meg a tervezéssel, esetleg online, ingyenes logótervező szoftvert használsz, az alábbi lépésekhez mindenképp tartsd magad.

1. Határozd meg a márkaidentitást

A brand identitása, más néven a márkaszemélyiség alapjaiban határozza meg, hogyan kommunikáljon megfelelően egy márka a fogyasztók felé.

A márkaszemélyiség (vagy brandszemélyiség) emberi tulajdonságok egy készlete, amellyel jellemezzük az adott brandet. A márka személyisége a pozicionálás és megkülönböztetés egyik legfontosabb összetevője. A hatékony márkaszemélyiség emberibbé és árnyaltabbá teszi a márkát. Így könnyebb kötődni hozzá.

Ezért kell törekedned arra, hogy a logó jól kommunikálja a márka személyiségét.

Ha van egy fix elképzelésed arról, mitől különböző a cég a piac többi szereplőjétől, sokkal egyszerűbb lesz meghozni a designnal kapcsolatos döntéseket.

Hadd segítsek 4 konkrét kérdéssel:

  • Milyen értékek és meggyőződés mentén tevékenykedik a cég?
  • Miben jobb az adott brand a piac többi szereplőjénél?
  • Hogyan írnád le a márkát három szóban?
  • Mi a cél, milyen kép alakuljon ki a cégről a célközönség szemében?

2. Inspirálódj más logók és arculatok mentén

Minden kezdet nehéz – ez a logótervezés startjára is igaz. És bár a legtöbben attól tartanak, hogy egyáltalán nem lesz ötletük, a valóságban inkább a túl sok ötlet akasztja meg a folyamatot.

Ilyenkor ugyanis gyakran beköszön az analízis-paralízis.

Az analízis-paralízis egy adott helyzet túlelemzésének állapota. Lényege, hogy a döntéshozó túl sokat gondolkodik, és döntésképtelenné válik. A jelenség egyik fő okozója épp a túl sok döntési lehetőség. Megelőzésében segítenek például, ha a logótervezés során követed a cikkben leírt lépéseket.

Érdemes megnézned, melyek a legjobb logók. Első körben globálisan, piactól függetlenül, majd szűkítve a kört a régióra, ahol a cég működik, és az iparágra, amelyben szolgáltat.

Ez nem csak azért fontos, mert ötleteket meríthetsz és kizárhatod a zsákutcákat. Hanem azért is, mert a versenytársak logóját is csekkolva jobban látod, miben érdemes különbözni tőlük. (Ezt a módszert egyébként a konkrét arculattervezés, sőt az üzleti tervezés során is alkalmazhatod.)

De hogy még könnyebb dolgod legyen, alább felsorolok öt oldalt, ahol az inspirálódást segítő profi logókat találsz:

  • Dribble: talán a legnépszerűbb tervezési ötleteket összegyűjtő oldal, amely közösségi platformként is működik – kommentelhetsz, témákhoz szólhatsz hozzá, és újakat is nyithatsz.
  • Behance: ez a felület számos elismert designer és grafikus munkájának kvázi kirakata, ahol bőven találsz profi logót, betűtípust és egyéb arculati elemeket.
  • Brand New: ezen az oldalon megtervezett logók és arculatok tömkelegét találod, iparágtól és régiótól függetlenül.
  • LogoLounge: ezen az oldalon grafikus és designer szakemberek töltik fel a korábban elkészült grafikai munkáikat – főként logókat.
  • YELLOW: anélkül, hogy hazabeszélnék, a YELLOW talán a legnagyobb magyar designer közösség, ahol egyebek mellett logótervezési ötleteket is gyűjthetsz – és ennél még sokkal többet is kapsz, rendszeres előadásokkal és hasznos anyagokkal.

És még egy tipp, keress rá az Instagramon a következő hashtagekre, hogy további inspirációkat találj: #logo, #logodesigns, #logodesigner, #logodesigns, #logotype, #logoinspirations.

3. Válaszd ki a megfelelő designstílust

Egy design stílusát többféleképpen meghatározhatjuk, ezért igyekeztem a különböző stílusokat a legalapvetőbb eltérések mentén meghatározni. Így született az alábbi öt.

1. Klasszikus

A klasszikus logók időtállóbbak és széles közönséget célozhatsz meg velük. Jellemzően kerüli az őrült, elvont formákat, színeket és betűtípust. Törekszik az egyszerűség és az elegáns megjelenés vegyítésére.

A klasszikus stílus mindenekelőtt megbízhatóságot sugároz.

2. Vintage, retro

A retro és/vagy vintage stílus egyszerűen nem tud kimenni a divatból. Segítségével hatékonyan kommunikálható a vevők felé, hogy a márka számára fontosak a hagyományok és a minőség.

A vintage vagy retro logó a legideálisabb, ha nosztalgikus élményeket szeretnél ébreszteni a célközönségben.

3. Modern és minimalista

Számos márka választja az egyszerű, minimalista logókat. Ezzel egyértelműsítve, mennyire modernek és haladók.

Ez a stílus rengeteg whitespace-szel és egyszerű vonalvezetésekkel dolgozik, ami visszafogott logókat eredményez. Talán a legjobb példa erre az Apple logója.

A minimalista logó azt üzeni a célközönségnek, hogy a cég naprakész, menő, és pontosan tudja, mi a fontos és mi a felesleges.

4. Furcsa és szórakoztató

Ezzel a stílussal hatékonyan szólíthatunk meg a fiatal – vagy magát fiatalnak érző – célközönséget. De akkor is megfelelő választás, ha ki akarunk tűnni egy alapvetően unalmas közegből.

Élénk, játékos színek, formák és betűtípus jellemzi. Gyakran egy vicces kabalát ábrázol. Ilyen például a Cheetos logó, amelyről bár mára eltűnt a vicces Chester párduc, de a játékos betűk és színek továbbra is meghatározóak.

A kabalák használata a logóban különösen népszerű az amerikai sportcsapatoknál. Nézd csak meg az NBA- vagy az NFL-csapatok logóit.

Ez a stílus azt üzeni, hogy a márka elsődleges célja a szórakoztatás.

5. Kézműves

Ha a cég kézzel készített, kézműves termékeket forgalmaz, a legjobb választás ez a stílus. Ráadásul remekül kombinálható más stílusokkal a fentiek közül.

Jó példa erre a Szent András sörfőzde logója, amely a kézműves vonalvezetést remekül ötvözi a vintage stílussal.

Az ilyen logók üzenete, hogy a brand számára a minőség és a gondos elkészítési folyamat elsődleges fontosságú.

Fontos, hogy nem kell feltétlenül kiválasztanod egy stílust. Nyugodtan vegyítsd a fenti stílusokat, hogy a legpontosabban lefedje a célközönség igényeit és ízlésvilágát. Ebben nagy segítségedre lesz a pontosan meghatározott márkaszemélyiség.

4. A megfelelő színek kiválasztása

Egy arculat – és ezen belül a logó – színei fontosak. És a kiválasztásuk során elsősorban nem a döntéshozók, sokkal inkább a célközönség ízlését és elvárásait kell figyelembe vennünk.

A különböző színek egyedi jelentéssel bírnak. Ezekre külön nem térnék ki, ha részletesen is érdekel a színek és logók kapcsolata, a 99design cikkét ajánlom figyelmedbe.

Nekünk most elég az alapokról beszélnünk.

  • piros: izgatottságot, szenvedélyt és haragot jelenthet, remek választás a harsány, feltűnő brandeknek;
  • narancs: energiát, lendületet képvisel, élénk, játékos brandek számára ideális;
  • sárga: megközelíthető és barátságos márkák számára perfekt választás, vidám, fiatalos és elérhető jelentést sugároz;
  • zöld: a természetesség és a kapcsolódás színe, sokoldalú, gyakorlatilag bármilyen márka számára ideális lehet;
  • kék: klasszikus szín, klasszikus márkáknak, amely nyugalmat, megbízhatóságot és érettséget közvetít;
  • lila: a lila titokzatosságot, eleganciát is tükrözhet, főként a luxusmárkák számára ideális választás;
  • pink: mielőtt azt hinnéd, hogy csak a nőies márkáknál működik, gondolj a Telekomra, bizonyos árnyalatai a nőiesség mellett komolyságot és érettséget is sugározhatnak;
  • barna: kevésbé gyakori választás, de remek döntés lehet vintage, kézműves, férfias logók tervezéséhez;
  • szürke: érett, klasszikus, komoly, nyugodt szín, amelynek sötétebb árnyalatai titokzatosságot, világosabb árnyalatai hozzáférhetőséget jelölnek;
  • fekete: eleganciát, luxust és modernséget közvetít, különösen más színekkel vegyítve, fehérrel viszont az egyszerűséget képviselik;
  • fehér: a minimalista, letisztult brandek színe, ráadásul gyakorlatilag bármely más színnel kombinálható.
Forrás: https://www.visix.com/resources/blog/using-color-psychology-design-digital-signage-messages/

A színek kombinálása

A legtöbb logó több színből áll, bár vannak monokróm logók is – amelyek egy szín több árnyalatából állnak. Így adódik a kérdés, mire érdemes figyelni, amikor vegyítjük ezeket a színeket.

Ebben lesz segítségedre a színkerék (color wheel), amely megmutatja, hogyan kombinálhatod az egyes színeket.

Alapvetően öt színkombinációs lehetőség áll előtted.

1. Komplementer (complementary)

Két, a színkör ellentétes oldalán található szín kombinációja, amely jelentős kontrasztot képez, így feltűnő megjelenést eredményez.

2. Monokróm (monochrome)

Egy alapszín három árnyalatából, tónusából álló színsor. Finom és konzervatív színkombinációt biztosít. Könnyen használható bármilyen design környezetben.

3. Analóg (analogous)

Három, a színkörön egymás mellett elhelyezkedő szín. Sokoldalú színkombináció, de könnyű túllőni vele a célon. A kiegyensúlyozott megjelenéshez érdemes egy domináns színt választani, a másik kettővel pedig kiegészítőszínként dolgozni.

4. Hármas (triadic)

Három szín, amelyek egyenletesen helyezkednek el a színkörön, ezzel alapvetően nagy, de a komplementernél kisebb kontrasztú színsémát biztosítva. Ez a kombináció merész, élénk színpalettákat hoz létre.

5. Négyes (tetradic)

Négy, a színkörön egyenletesen elhelyezkedő szín. Merész színsémák, amelyek akkor működnek a legjobban, ha egy színt hagyunk dominálni, a többit pedig hangsúlyozásra használjuk. De vigyázz, minél több szín van a palettán, annál nehezebb őket kiegyensúlyozni.

5. Válassz betűtípust

A betűtípus és a font nem ugyanaz. Bár sokan szinonimaként használják ezeket a kifejezéseket, valójában nem azok.

A betűtípus a tipográfiai szimbólumok és karakterek jellegzetesen elkülönülő halmaza. Gyakran változatos alcsoportokra osztva, például dőlt és félkövér. A betűtípusokat további készletekre oszthatjuk változataik szerint, ezeket nevezzük fontoknak.

Az alábbi ábra jól példázza ezt.

Alapvetően néhány fő betűtípust különböztetünk meg. Nézzük meg, melyek ezek, és hol használhatóak. (Van az itt bemutatottnál részletesebb osztályozási rendszer is, mint pl. amit a Virágvölgyi könyvben találtok.)

1. Talpas (Serif) betűtípusok

A serif a legrégebbi betűtípus. Egészen a latin ábécében használt betűkhöz vezethető vissza. Leginkább a könnyed olvashatósága miatt szeretik.

Jellemzően nyomtatott anyagokhoz (újságokhoz, könyvekhez, magazinokhoz) használjuk. És gyakran bukkan fel a luxusmárkák arculatában, hiszen a hagyományok és gazdagság jelölője is lehet.

Négy fajtáját különböztetjük meg:

  • Régi stílusú (pl. Antiqua, Garamond)
  • Átmeneti (pl. Baskerville, Times New Roman)
  • Modern (pl. Aster, Diot)
  • Slab-serif (Talpas lineáris atikva) (pl. Courier, Rockwell)

2. Talpatlan (Sans Serif) betűtípusok

Ez a betűtípus az egyszerűség, a minimalizmus és a modernitás jelképe. Design szempontból sok negatív térrel remekül működnek. Ráadásul remekül mutatnak képernyőn – címsorban és törzsszövegben egyaránt.

Ha egyszerűséget akarsz kifejezni, ezt a betűtípust keresed. Emellett gyakran használják még az innovációt előtérbe helyező márkák.

Három fő típusa:

  • Groteszk (pl. Franklin Gothic, Helvetica)
  • Humanista (pl. Centaur, Jenson)
  • Geometrikus (pl. Futura, Gotham)

3. Kézírásos betűtípusok

A kézírásos, kalligráf (vagy script) betűtípusok művészibbek és egyedibbek, mint a talpas és talpatlan társaik. Éppen ezért a szeszélyesebb márkák használják.

Szerepük, hogy személyesebbé és egyedibbé tegyék a márka kommunikációját.

Érdemes velük takarékosan bánni. Szövegtörzsekben például kevésbé működnek. Inkább címsorokhoz passzolnak, serif vagy sans-serif szövegtörzsekkel.

Ha a márka a luxust, a szenvedélyt, vagy a szeszélyességet akarja kiemelni, jó választás ez a betűtípus.

Két fajtája:

  • formális (pl. Snell Roundhand, Zapfino)
  • informális (pl. Brush Script, Sign Painter)

4. Dekoratív betűtípusok

A dekoratív (vagy display) betűtípust gyakran használjuk plakáttervezés és reklámkészítés során. Játékosabb, szabadabb márkák számára ajánlott.

Hasonlóan a kézírásos betűtípusokhoz, ezeket sem ajánlott törzsszövegben használni. De logó tervezésekor például remek választás lehet, egy-egy betű kiemelésére. (Gondolj csak a meki logóra.)

Két típusát különböztetjük meg:

  • Mimicri (pl. Celtic Garamond, Harrington)
  • Effects (pl. Market Felt, Stencil)

Ha ennél bővebben is szeretnél elmerülni a tipográfia világában, ajánlom figyelmedbe a témában írt cikkünket.

6. Készíts több vázlatot

Érdemes három verzióval készülnöd, mielőtt prezentálnád az előzetes terveid. Ha ennél kevesebb készül, az ügyfél szűkösnek érzi majd a lehetőségeit, ha több, akkor túl szélesnek. (És ez a cikk elején említett analízis-paralízishez vezet.)

Törekedj arra, hogy a prezentált vázlataid különböző stílusokat mutassanak be, így még könnyebb lesz a választás.

Jól jöhet az ötletek bemutatásakor egy moodboard, hogy a megrendelő működés közben is lássa az ötleteid.

És ha már bemutatás…

Érdemes a kreatív prezentáció témában írt cikkünket is elolvasnod, ha szeretnél olyan bemutatókat csinálni, amelyek önmagukban eladják az ötleteid.

7. Kérj visszajelzést

Nincs két egyforma kreatív, ahogyan két egyforma ügyfél sincs. De azt biztosan te is megélted már – ahogyan én is –, amikor a rengeteg tervezés miatt nem tudod megkülönböztetni a jó ötleteket a rosszaktól. És ilyenkor bizony jól jön a külső nézőpont.

Futtasd meg az ötleteid és vázlataid a közvetlen környezetedben, és nyugodtan vond be a tervezési folyamatokba az ügyfelet is.

Persze az sem jó, ha túl szabadok a visszajelzési lehetőségek. Ezért adok néhány tippet, mit kérdezz meg, amikor visszajelzést vársz a munkáidra:

  • Mi az első dolog, ami megragadja a figyelmed ebben?
  • Mire emlékszel legjobban az imént mutatott logóból?
  • Van bármi, ami megzavar téged, amikor ezt nézed?
  • Hogyan jellemeznéd a márkát, amelyiknek ez a logója?
  • Ha csak egyetlen dolgot változtathatnál meg, mi lenne az?

Logókészítés ára

Nehéz megmondani, hogy átlagosan mennyibe kerül egy logó.

Nehéz, de nem lehetetlen…

A Qjob például egész részletes cikket írt arról, mennyibe kerül egy logó.

Ezek alapján a logótervezés átlagos óradíja 9 000 Ft. A logótervezési csomagárak pedig átlagosan 40 000 – 85 000 Ft közé tehetők.

Mi a zwoelfnél önmagában csak logót sosem tervezünk – és különösen nem óradíjban. 

A logótervezés egy több hónapos stratégiai folyamat része. A megrendelő nem „csak” egy logót kap. A koncepció nélküli logó ugyanis maximum egy szép rajz, ami szerencsés esetben szolgálja, máskülönben inkább rontja a márakismertség növelését, a márkaszemélyiség hangsúlyozását – és ezek által a felidézhetőséget és a megjegyezhetőséget.

A logó és az arculat tehát egy érték alapú tétel, aminek nincs címkézhető dobozára. Éppen ezért nálunk is változó, hogy mi az arulcat- és logótervezés ára. De általánosságban 300 000 – 600 000 között jön ki egy logó néhány arculati elemmel. Amelyhez természetesen stratégiát és használati útmutatót is adunk.

Persze, ahogy mondtam, egy logó tervezési ára számtalan dologtól függ. De ez a néhány szám talán segít:

  • pontosabban árazni, ha designer vagy;
  • és objektíven mérlegelni a logótervezési árajánlatot, ha megbízó.

Anélkül, hogy haza beszélnék, a logó- és arculattervezés olyan dolgok, amiken tényleg nem érdemes spórolni.

Vannak viszont olyan helyzetek, amikor szó szerint 0 Ft-ból kell megoldani a kérdést. (Főként induló kisvállalkozások esetében.)

Nézzük, milyen lehetőségek jöhetnek szóba ilyenkor.

Érdemes-e ingyenes logót használni?

Biztos vagyok benne, hogy neked is feltették már ezt a kérdést. Vagy akár a te fejedben is megfordulhatott.

A rövid válaszom klasszikus designer válasz: attól függ…

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy mindenkinek profi, kidolgozott márkaszemélyiség alapján megtervezett logó szükséges. (Bár egy ideális világban ez így lenne.)

De a realitás talaján járva egyértelmű, hogy azoknak a cégeknek is szükségük van logóra, amelyek nem tudnak megfizetni egy ilyen logótervezési folyamatot.

Számukra maradnak az ingyenes logótervező szoftverek. Betartva a fent leírt metódust, ezekkel is lehet „elég jó” logót készíteni. (És van, ahol már ennyivel is verhető a konkurencia.)

Persze designerként érdemes inkább profi, fizetős szoftverekkel dolgoznod – de erről majd egy másik cikkben.

Most nézzünk néhány ingyenes logótervező appot.

A 3 legjobb INGYENES logókészítő

Igyekeztem olyan szoftvereket választani, amelyeknél bár vannak fizetős csomagok, alap funkcióik ingyenes verzióban is használhatóak. Így a lista tényleg használható, gyakorlatilag zéró költségvetéssel is.

A sokat emlegetett Canva

1. Canva ingyenes logótervező

A Canva ma már az egyik legnépszerűbb ingyenes, online tervező program. Ráadásul sokoldalú, mert logó mellett készíthetünk vele hirdetési kreatívokat, prezentációt, social media grafikát stb.

Sablonok tekintetében több ezer áll rendelkezésedre. Ezek közül azonban jó néhány fizetős.

A szoftver által biztosított sablonok ráadásul számtalan módon személyre szabhatóak.

A Wix ingyenes logótervező felülete.

2. Wix ingyenes logókészítő

A Wix logótervező a világszerte ismert ingyenes weboldalkészítő szoftver egy extra funkciója. Az ingyenes regisztráció után megadhatod a márka sajátosságait (név, szlogen, személyiség, hangulat), majd néhány stílustisztázó kérdés után, mehet is a tervezés.

Adobe Express ingyenes logótervező felülete.

3. Adobe Express ingyenes logótervező

Az Adobe Express, hasonlóan a Canvához, szintén egy széles spektrumú ingyenes tervező szolgáltatás.

Egy gyors regisztráció után meg kell adni a márka legfontosabb jellemzőit:

  • vállalkozás típusa,
  • specialitása,
  • szlogene.

Majd a stílus és az ikon kiválasztása után a szoftver készít nekünk egy verziót, amit tovább szerkeszthetünk.

Összegezve, ezt kell tudnod logótervezés témában

Az arculat- és a logótervezés kéz a kézben járnak. Óriási versenyelőny, ha egy márka tudatosan felépített, jól megtervezett és igényesen kidolgozott, egyedi arculati elemeket (többek között logót) használ.

Ezért kell komolyan venni a tervezés 7 lépéses folyamatát:

  1. Határozd meg a márkaidentitást.
  2. Inspirálódj más logók és arculatok mentén.
  3. Válaszd ki a megfelelő designstílust.
  4. A megfelelő színek kiválasztása.
  5. Válassz betűtípust.
  6. Készíts több vázlatot.
  7. Kérj visszajelzést.

És bár elérhető és akár ingyenesen is használható számos logótervező szoftver (online is), a legjobb, ha profi designer készíti a logót – fizetős szoftverekkel.

Ha tényleg zéró költségvetésből dolgozol, a számtalan ingyenes logókészítő szolgáltatás közül válassz egyet, de a logótervezés 7 lépését akkor is kövesd.

Ennek az átfogó cikknek a segítségével már könnyen készíthetsz olyan egyedi logót, ami egy életre beleég a célközönség memóriájába.

További hasznos anyagokért kövess minket, ha pedig még magasabbra másznál a branding tudás fáján, csatlakozz a YELLOW-hoz, ahol folyamatosan frissülő tananyagaink és segítő designer közösségünk akkor is sikeres kreatívvá tesz, ha aktívan küzdesz ellene!

Ha pedig szeretnéd, hogy szakmabeli ismerőseid örökké hálásak legyenek neked – velünk egyetemben –, oszd meg velük ezt a cikket.

Hasznosnak találtad a bejegyzést?

Serfőző Péter

Brandstratéga, CEO @ zwoelf strategy & design

A brandguide alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora vagyok. Stratégiákban és rendszerben gondolkodom, szeretem ha a csapatommal jól érezzük magunkat munka közben. 🙃

Szeretnéd tudni, hogyan építhetsz erős és hatékony márkát? Bemutatjuk a branding modellek alapjait és hasznát.
A design tokennek rengeteg meghatározása létezik, de nézzük meg részletesen, hogy mit jelentenek.
Mindig öröm, ha olyan workshopon vehetünk részt, ami új tudást ad. Chris Do, a The Futur-től Barcelonában ezt nagyon profin...
SIKERES FELIRATKOZÁS

Ezaz! Feliratkoztál a Yellow várólistára!

Hamarosan megnyitjuk kapuinkat és az elsők között küldünk majd értesítést, hogy semmiképp se maradj le róla!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!
YELLOW FELIRATKOZÁS

Csatlakozz következőként a Yellowsokhoz! 💥

Add meg az e-mail címedet és azonnal küldünk értesítést, amint a Yellow megnyitja kapuit a nagyközönségnek!
A Feliratkozásra kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
DIGITÁLIS ARCULATOK SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
BRAND SPRINT SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
SIKERES LETÖLTÉS

Az PDF már repül is a postaládába! 📬

Reméljük elégedett leszel! Amennyiben bármi észrevételed van a segédlettel kapcsolatban, mondd el nekünk!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!