Styleguide
Olyan, mint a playbook, csak vizuális szempontból rögzíti az arculatot, de ugyanúgy az egység és a következetesség megteremtése a célja.
Logó / embléma
A vizuális nyelv királya, a jéghegy csúcsa, a brand egyedi megkülönböztető jele. A legfontosabb elem és közben mégsem az. Hiszen mit ér egy logó brand nélkül? Megkülönböztet, de nem mesél történetet. Sugall értékeket, de nem mondja ki egyértelműen. Megszólít, de nem kezd párbeszédbe. Fontos a logó, de nem minden.
Színek
Egy újabb fontos megkülönböztető jegy, amely a kommunikációban is segít, hiszen a színek érzéseket keltenek. Brandek kisajátítanak színeket (pl. Telekom – magenta), van, aki egyet használ, van, akinek az összes sem elég.
Tipográfia
Megszámlálhatatlan betűtípus áll rendelkezésünkre, és naponta újabbak jelennek meg. A sokszínűségnek nincs határa, hiszen a betűformák is kommunikálnak, vizuális részleteik is üzenetet hordoznak, még ha tudatosan nem is érzékeli ezt az emberek többsége.
MARKETINGSZAKASZ
Innentől már nem választhatók el egyértelműen a lépések, minden brandnél más és más szerepet tölt be, más és más felületeken jelenik meg az arculat. A spirál az ábrán elágazik: az egyik ág a klasszikus arculati felületeket tartalmazza, míg a másik a digitális felületeket.
Ez a két ág aztán belefut a marketingsávba, ahol mind a digitális, mind a klasszikus elemek beleilleszkednek a marketing szövevényes rendszerébe. Legyen szó online marketingről, ahol egyre nagyobb szerepet kap a SEO (keresőoptimalizálás) és a SEM (keresőmarketing), klasszikus marketing tevékenységekről vagy ezek hibrid összefonódásáról.
A spirál vizuálisan jól mutatja, hogy foglalkozni kell az alapokkal. A brandingalapok válaszokat adnak a későbbi arculattervezés és marketing folyamán felmerülő kérdésekre. Aki veszi a fáradságot és végigköveti projektjével vagy brandjével a spirál lépéseit, egészen biztos, hogy profitálni fog belőle.