A Honda az elektromos mobilitás új korszakára készül, és ezt a friss irányt a CES 2024-en új logó bevezetésével jelzi, erősíti. A frissített embléma majd az új, érkező EV-ket fogja díszíteni a jövőben.
A Honda által máig használt H formát 1981 óta nem módosította jelentősen. Az utolsó frissítés óta a „H” jel a Honda arculatának ikonikus szimbólumává vált. Gyökeres változáshoz az autók területén az arculatban is gyökeres változtatásra volt szükség.
Elhagyták a keretet és a H arányait megváltoztatták, talán a legközelebb a 1963-as verzióhoz hasonlít a legjobban. Vissza a jövőbe: a gyökerekre építve alakították ki a jövő arculati világát.
– jegyzi meg a Honda hivatalos kommunikéje.
A brandguide véleménye
Évek óta figyelemmel kísérhetjük az autómárkák emblémáinak az egyszerűsödését, flat irányba tolódását. Nem is érdemes mindent felsorolni, mert az Auditól kezdve, a VW át, a KIÁ-n keresztül szinte majdnem minden márka meglépte ezt.
Ebbe az irányvonalba állt most be a Honda is. Ügyesen visszanyúlva a gyökerekhez alkotta meg az frissített jelet, amely mindenképp egy új irányt jelent az embléma vizuális megjelenésében. A keret elhagyása kiemeli a jel absztrakt mivoltát és számos asszociációt rejt magában a H betű.
Az autón elhelyezve jobban illik a merész vonalvezetésű formák világába is, úgyhogy mindenképp egy előremutató jel jött létre.