Mindig izgalmas egy új márkát létrehozni, pláne olyan reflektorfényben, mint amilyet a távozó indexesek most kaptak/kapnak. Szeretném ebben a bejegyzésben politikától függetlenül, arculati szempontból vizsgálni az új Telex brandet. Legalábbis azt, amit jelenleg látni belőle.
Kritikus volt az új médium szempontjából a névválasztás: Telex lett az új márkanév. Formailag tökéletes: rövid, működik domainként és tartalmazza az „x” betűt. Ráadásul az elődjéhez hasonlóan x-re végződik. Ezzel az apró tipográfiai mozzanattal teremtették meg a kapcsolatot és kontinuitást a régi Index márkanévvel. Kellően különbözik, de mégis benne van a kapcsolat.
A telex szó jelentés szempontjából is jó választásnak tűnik. A telex egy korai híradástechnikai eszköz, így jól kapcsolódik a tevékenységhez, viszont mára tartalmilag kiüresedett: a 20-as 30-as éveikben járók már nem találkoztak vele, nem használták, nem jelent igazából számukra semmit. Ezt a megüresedett teret tudja majd tartalommal megtölteni az új médium. Ugyanakkor azokban, akik használtak telexet, talán egy nosztalgikus érzést is ébreszt. Régen minden jobb volt 🙂
Az vizuális arculatból még keveset látunk. Amit viszont felfedtek, az vizuálisan markáns, könnyen felismerhető, mindenképp ígéretes: jól egyensúlyoz a konzervatív és a friss, digitális megjelenés között.
A választott tipográfia mindenképp konzervatív hatást kelt: félkövér, nagy kontrasztú vonalvastagság, szinte stenciles betűtípus, hatalmas x magassággal. Egész bátor, hogy a nagy betűvastagság miatt a t betű vízszintes szárának szinte csak jelzésszerű a megoldása. A nagy x magasságnak köszönhetően a jellemzően kis méretű digitális felületeken, pl. a leendő website fejlécében nagy méretben, jól olvashatóan tud megjelenni. Ez a modern, digitális betűk jellemzője.
Egyelőre csak a támogatói oldalon és a Facebook oldalon jelennek meg az arculati színek, de azok alapján ezek a modern/konzervatív kettősséget tükrözik. A mélykék tekintélyt parancsol, nyugodt, megbízhatóságot sugall, míg a vibráló sárga és sárgászöld színátmenet abszolút friss és előremutató.
Egyelőre ennyit látni, várjuk a további részleteket, pl. hogy milyen lesz a hírportál, annak UI felülete mennyire lesz előremutató felhasználói élmény, tipográfia vagy layout szempontjából. Véleményem szerint amit eddig láttunk, bizakodásra ad okot: a jó névválasztás mellé egy új, vizuálisan megfelelően átgondolt online médium és egyben brand jön létre.