Egyszerű
„A kevesebb több.” Alapvetően a híres építész, Ludwig Mies van der Rohe hozta be a mondást a köztudatba. Nagyon igaz az arculattervezésre is, ez az alapja.
Megjegyezhető
Azt mondják, akkor jegyezhető meg könnyen egy embléma, ha fejből le tudjuk rajzolni. A Branded in Memory kutatásban megvizsgálták, hogy az emberek miként tudnak magukban felidézni csúcsmárkákat: http:// brandguide.click/memory
Sokoldalú
A Coca-Cola talán a legjobb példa arra, hogy egy arculat miként tud végtelen számú formában és köntösben megjelenni úgy, hogy közben nem sérül a brand konzisztenciája.
Időtlen
Az IBM logója jó példa az időtlen megjelenésre. A titka az, hogy nem képvisel semmilyen divatot vagy trendet, formája bármilyen korban megállja a helyét, nem tűnik elavultnak.
Egyedi
A szakemberek számára egyre nagyobb kihívást jelent egyedi, eredeti rajzolatot tervezni. Ha elkészült egy vázlatterv, érdemes kutatásokat végezni, hogy találni-e hasonló megjelenési formát az interneten. Ebben sokat segít a Google kép alapján kereső algoritmusa is.