Az Apple logó titkai

Picture of Serfőző Péter

Serfőző Péter

Brandstratéga, CEO @ zwoelf strategy & design

A harapás aránya úgy jött létre, hogy a 70-es években használt betűtípus a-betűjének az ívét követi. Az Apple laptopokon lévő logó pozícióját pedig megfordították idővel, hogy jobban működjön marketing szempontból.

Talán ezek nem is titkok, inkább csak érdekességek, amelyek minden tervező és designer számára hasznosak lehetnek, hogy ismerje.

Mitől lett a harapás?

Mindig jót mosolygok a behance-n portfolió oldalakon látott logó „szerkesztési ábrákon”, ilyenkor bekapcsol a bullshit sziréna, mert sokszor látszik, hogy utólag vannak ráeröltetve ezek a szerkesztési vonalak a logóra.

Terjednek ilyen jellegű rajzok az Apple emblémáról is, ahol az aranymetszés illetve Fibonacci számokra épített köröket illesztik az apple logóra.

Nagyot nevetettem a minap, mert szembejött velem egy cikk, ahol leírták, hogy miért lett olyan az Apple logón a harapás mint amilyen. 

Nincs semmi varázslat, csak annyi történt, hogy a 70-es években használt embléma mellett a Motter Tektura betűtípust használták, hogy az apple computers inc. feliratot kiírják, és az adott betűtípus a betűjének az ívét követte le a harapás, hogy harmonikusan illeszkedjen az emblémához.

A harapás azért is fontos egyébként, mert ez adja meg a léptékét az ábrának. Ha nem lenne rajta a harapás, akkor kisebb méretben simán inkább cseresznyének is lehetne nézni a formát.

Bumm. Nézzük a másikat!

Talán van saját Apple laptopod, de biztos járt már a kezeid között egy, vagy egy kávézóban láttad a laptopot kinyitva, ahogy dolgoznak rajta és ott virít az alma logó a laptop borításán.


Az Apple design team meg volt győződve róla, hogy úgy van jól elhelyezve az Apple logó a laptopon, hogy amikor a felhasználó ki akarja nyitni a gépet, akkor felé néz a embléma.


Steve Jobs megszállottan kereste azokat a megoldásokat, amelyek a felhasználói élményt javítják, jobbá teszik.
Meg volt győződve róla, hogy ez a helyes út, hiszen, amikor tesztelték és megfordították a logót, akkor a felhasználók rendre a rossz oldalon próbálták meg kinyitni a laptopot.


Snitt.


Kicsit tekintsünk ki Hollywoodra, ahol gyakran használják a termékelhelyezés eszközét a filmekben. Ezek közül nekem egyik kedvencem ugrik be egyből.

A Számkivetett című filmben nem csak a Wilson márka jelent meg erőteljesen, hanem a FedEx számára is jelentősen segítette a brand építését és fejlődését.


Apple termékek is gyakori szereplői a mozifilmeknek. És itt kapcsolódik össze a két történet.

A filmekben általában úgy látjuk a laptopokat, hogy nyitva vannak és a dolgoznak rajtuk. Így történt ez a Sex és New York filmben is, ami után a történet szerint megváltozott az Apple álláspontja, hogy miként kell állnia az almának a laptopon.


Azóta a felhasználók látják fordítva minden alakalommal, amikor kinyitják a gépet, cserébe mindenki más, aki látja a gépet jól pozícionált alma logót lát.


Használhatóság és marketing csatáját itt a marketing nyerte meg. Szerinted mi a jó megoldás, melyik mellett érvelnél?

Serfőző Péter

Brandstratéga, CEO @ zwoelf strategy & design

A brandguide alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora vagyok. Stratégiákban és rendszerben gondolkodom, szeretem ha a csapatommal jól érezzük magunkat munka közben. 🙃

Szeretnéd tudni, hogyan építhetsz erős és hatékony márkát? Bemutatjuk a branding modellek alapjait és hasznát.
A design tokennek rengeteg meghatározása létezik, de nézzük meg részletesen, hogy mit jelentenek.
Mindig öröm, ha olyan workshopon vehetünk részt, ami új tudást ad. Chris Do, a The Futur-től Barcelonában ezt nagyon profin...
SIKERES FELIRATKOZÁS

Ezaz! Feliratkoztál a Yellow várólistára!

Hamarosan megnyitjuk kapuinkat és az elsők között küldünk majd értesítést, hogy semmiképp se maradj le róla!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!
YELLOW FELIRATKOZÁS

Csatlakozz következőként a Yellowsokhoz! 💥

Add meg az e-mail címedet és azonnal küldünk értesítést, amint a Yellow megnyitja kapuit a nagyközönségnek!
A Feliratkozásra kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
DIGITÁLIS ARCULATOK SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
BRAND SPRINT SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
SIKERES LETÖLTÉS

Az PDF már repül is a postaládába! 📬

Reméljük elégedett leszel! Amennyiben bármi észrevételed van a segédlettel kapcsolatban, mondd el nekünk!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!