Talán ezek nem is titkok, inkább csak érdekességek, amelyek minden tervező és designer számára hasznosak lehetnek, hogy ismerje.
Mitől lett a harapás?
Mindig jót mosolygok a behance-n portfolió oldalakon látott logó „szerkesztési ábrákon”, ilyenkor bekapcsol a bullshit sziréna, mert sokszor látszik, hogy utólag vannak ráeröltetve ezek a szerkesztési vonalak a logóra.
Terjednek ilyen jellegű rajzok az Apple emblémáról is, ahol az aranymetszés illetve Fibonacci számokra épített köröket illesztik az apple logóra.
Nagyot nevetettem a minap, mert szembejött velem egy cikk, ahol leírták, hogy miért lett olyan az Apple logón a harapás mint amilyen.
Nincs semmi varázslat, csak annyi történt, hogy a 70-es években használt embléma mellett a Motter Tektura betűtípust használták, hogy az apple computers inc. feliratot kiírják, és az adott betűtípus a betűjének az ívét követte le a harapás, hogy harmonikusan illeszkedjen az emblémához.
Bumm. Nézzük a másikat!
Hogyan áll jól az apple logó?
Talán van saját Apple laptopod, de biztos járt már a kezeid között egy, vagy egy kávézóban láttad a laptopot kinyitva, ahogy dolgoznak rajta és ott virít az alma logó a laptop borításán.
Az Apple design team meg volt győződve róla, hogy úgy van jól elhelyezve az Apple logó a laptopon, hogy amikor a felhasználó ki akarja nyitni a gépet, akkor felé néz a embléma.
Steve Jobs megszállottan kereste azokat a megoldásokat, amelyek a felhasználói élményt javítják, jobbá teszik.
Meg volt győződve róla, hogy ez a helyes út, hiszen, amikor tesztelték és megfordították a logót, akkor a felhasználók rendre a rossz oldalon próbálták meg kinyitni a laptopot.
Snitt.
Kicsit tekintsünk ki Hollywoodra, ahol gyakran használják a termékelhelyezés eszközét a filmekben. Ezek közül nekem egyik kedvencem ugrik be egyből.
Apple termékek is gyakori szereplői a mozifilmeknek. És itt kapcsolódik össze a két történet.
A filmekben általában úgy látjuk a laptopokat, hogy nyitva vannak és a dolgoznak rajtuk. Így történt ez a Sex és New York filmben is, ami után a történet szerint megváltozott az Apple álláspontja, hogy miként kell állnia az almának a laptopon.
Azóta a felhasználók látják fordítva minden alakalommal, amikor kinyitják a gépet, cserébe mindenki más, aki látja a gépet jól pozícionált alma logót lát.
Használhatóság és marketing csatáját itt a marketing nyerte meg. Szerinted mi a jó megoldás, melyik mellett érvelnél?