Numa esettanulmány: etalon a vásárlói élményben

Picture of Tasnádi Olivér

Tasnádi Olivér

Creative Director @ TASNADI & CO

A múlt hónapban végre eljutottam egy olyan városba, ami már régóta szerepelt a listámon: néhány napot Prágában töltöttem. Az építészet és a sör mellett volt még valami, ami váratlanul nagy benyomást tett rám: a szállás.

Hadd mutassam be nektek a Numa márkát. Egy szállodaüzemeltető cég, amely több szempontból is élen jár:

a márkaépítés, a felhasználói élmény és a technológia terén.

Az utazást ajándékba kaptam, így a szállásunkról nem sokat tudtam előre. Néhány nappal az utazás előtt kaptam egy e-mailt, amelyben megkértek, hogy töltsem ki a bejelentkezési űrlapot.

Már az érkezés előtt kellemesen meglepett az első kapcsolatfelvétel a szállodával. Az utazás napján, még mielőtt beléptem volna az országba, egy barátságos WhatsApp üzenettel köszöntöttek. Ez persze egy automatizmus volt, ettől függetlenül kedves gesztus. Minden fontos tudnivalót tartalmazott.

Még a parkolási információkat is beletették, amire nagy szükség volt. (Ez volt az egyetlen pont, ahol az élményen még lehetne javítani, mivel az említett parkolóház a Marrioté volt, elég borsos árakkal, és nem volt egyértelmű útmutatás az utcai parkolásról). Miután a parkolást megoldottuk, minden olajozottan ment. A bejutás sima volt a megadott kóddal, a szobát is viszonylag könnyen megtaláltuk.

A Numa valahol egy klasszikus szálloda és egy AirBnb apartman között helyezkedik el. Nincsen ugyan recepció, de van például rendszeres takarítás és minibár.

A brand szemlélet a szobában jól tapasztalható: minden felirat, útbaigazító tábla és kis kártya arculatnak megfelelően van elkészítve, sehol egy hanyag, Times New Romannal utólag megírt szöveg. Egy specialty kávé branddel együttműködve saját márkás kapszulás kávé bekészítve, a minibár feltöltve egy kis üdítővel és sörrel, és egy kedves felirat jelöli, hogy ez bizony ajándék, nem kell érte fizetni. Még a TV-n is van egy brandelt screen, ahol egy QR kód segítségével zökkenőmentesen tehetünk ki bármilyen videós tartalmat a nagy képernyőre.

A Numának egy saját webappja is van, ahol minden infót megtalálunk a szobáról, a szállásról sőt a környék látványosságairól is.

Azt gondolom, hogy nagyon jól sikerült megtalálniuk az automatizáció, a vásárlói élmény és a személyes érzés közös metszetét. Annak ellenére, hogy nem találkoztam egyszer sem a személyzettel az ott töltött néhány nap alatt, volt egy olyan érzésem, hogy foglalkoznak velem. Ez ellentmondásnak tűnhet, hiszen tudom, hogy az üzenetek automatikusak, a szobában hagyott kedves kis kártyák és csemegék pedig mindenkinek ugyanúgy ott vannak. Ezzel együtt nekem ez volt az eddigi egyik legjobb  középkategóriás szállodai élményem. Persze, figyelembe kell venni a célközönséget: a Numa élmény elsősorban a fiatalabb, technológiailag kompetens rétegre van szabva (akik talán egyúttal kevésbé igénylik, sőt talán még tartanak is kissé az élő, személyes kommunikációtól).

A Numát mások is nagyra értékelik, a cég tavaly kapott egy 45 millió dolláros befektetést. A vállalat értékéhez hozzá tartozik, hogy a saját szálláshelyek üzemeltetésén túl más láncok számára is elérhetővé teszik integrált, automatizált technológiai megoldásukat.

Azt gondolom, mindenki, aki a vendéglátásban tevékenykedik, jó példakánt tekinthet a Numa modellre. Még akkor is, ha nem ért egyet a teljes automatizációval, és a személyes kontakt nullára való csökkentésével, biztosan talál olyan megoldást, amiből ihletet meríthet.

Az írás eredetileg a Tasnadi&Co blogjában jelent meg. » https://www.tasnadi.co/blog/numa-esettanulmany-etalon-a-vasarloi-elmenyben

Hasznosnak találtad a bejegyzést?
Tasnádi Olivér portré

Tasnádi Olivér

Founder @TASNADI & CO

A cikk írója Tasnádi Olivér, Márkaépítő szakember, kreatív direktor és vállalkozó. 10 éve foglalkozik vizuális kommunikációval, 8 éve üzletszerűen. Jelenleg a TASNADI & CO csapatával együtt segít magyar és nemzetközi KKV-knak szorosabb kapcsolatot kiépíteni vevőikkel. Olivér saját elmondása szerint rettentően kíváncsi természetű, a technológiától kezdve a pszichológián át az építészetig sok minden érdekeli - manapság leginkább az foglalkoztja, hogyan hatnak a márkák az emberek viselkedésére.

Szeretnéd tudni, hogyan építhetsz erős és hatékony márkát? Bemutatjuk a branding modellek alapjait és hasznát.
A design tokennek rengeteg meghatározása létezik, de nézzük meg részletesen, hogy mit jelentenek.
Mindig öröm, ha olyan workshopon vehetünk részt, ami új tudást ad. Chris Do, a The Futur-től Barcelonában ezt nagyon profin...
SIKERES FELIRATKOZÁS

Ezaz! Feliratkoztál a Yellow várólistára!

Hamarosan megnyitjuk kapuinkat és az elsők között küldünk majd értesítést, hogy semmiképp se maradj le róla!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!
YELLOW FELIRATKOZÁS

Csatlakozz következőként a Yellowsokhoz! 💥

Add meg az e-mail címedet és azonnal küldünk értesítést, amint a Yellow megnyitja kapuit a nagyközönségnek!
A Feliratkozásra kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
DIGITÁLIS ARCULATOK SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
BRAND SPRINT SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
SIKERES LETÖLTÉS

Az PDF már repül is a postaládába! 📬

Reméljük elégedett leszel! Amennyiben bármi észrevételed van a segédlettel kapcsolatban, mondd el nekünk!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!