Ha nem olvasnád, inkább néznéd 👇
Arculatot váltott az Erste Bank, amely a digitalizáció következő lépéseként a logóban is szeretné kifejezni a digitális előrelépést. Ennek eredményeként egyszerűsödött a név ERSTÉ-re, valamint monokrómmá alakították az emblémát is.
A Sparkasse múltra utaló embléma megmarad, viszi tovább a S betűből alakított takarékpersely designt, de ezt az elemt is monokrómmá változtatták: az 1971-ben, még Otl Aicher által kialakított stilizált piros S betű ezentúl nem lesz színnel megkülönböztetve a felirattól.
Elsőre ezek a legfőbb változások, de ha közelebbről megnézzük, akkor több finomítást is láthatunk még. Az ERSTE felirat betűtípusa is változott. Karakterre hasonló, mégis részleteiben változott, amely összességében barátságos, megközelíthető és ismerős hatást kelt. Az új betűkészlet viszont már 2008 óta látható az ERSTE emblémában, Magyarországon csak most változtatják meg.
A brandguide véleménye
A George arculattal, amely egyébként az egyik legjobban sikerült digitális bank branding megoldás elindult a banknál egy erőteljes digitális transzformáció, amelyet a mostani teljes cégarculat finomítás is teljes mértékben támogat. Az egyszerűsített logó megjelenés, könnyebb felhasználást tesz lehetővé digitális felületeken, ráadásul az összességében a kis változtatások mégis összességében nagy hatással bírnak az arculat frissességére. Egyedi, hogy a logó esőleges arculati felhasználás inverz, legalábbis az előzetes anyagokból ez derült ki. Kíváncsan várjuk, hogy miként jelenik meg a fizikai térben, valamint a digitális felhasználásban az új arculat.
Forrás és képek: Erste Group