Az Erste Bank új arculata

Ha nem olvasnád, inkább néznéd 👇

Arculatot váltott az Erste Bank, amely a digitalizáció következő lépéseként a logóban is szeretné kifejezni a digitális előrelépést. Ennek eredményeként egyszerűsödött a név ERSTÉ-re, valamint monokrómmá alakították az emblémát is.

Az Erste Bank új arculata
Bal oldalon a rég, jobb oldalon az új embléma.

A Sparkasse múltra utaló embléma megmarad, viszi tovább a S betűből alakított takarékpersely designt, de ezt az elemt is monokrómmá változtatták: az 1971-ben, még Otl Aicher által kialakított stilizált piros S betű ezentúl nem lesz színnel megkülönböztetve a felirattól.

Tipográfiai módosítások.

Elsőre ezek a legfőbb változások, de ha közelebbről megnézzük, akkor több finomítást is láthatunk még. Az ERSTE felirat betűtípusa is változott. Karakterre hasonló, mégis részleteiben változott, amely összességében barátságos, megközelíthető és ismerős hatást kelt. Az új betűkészlet viszont már 2008 óta látható az ERSTE emblémában, Magyarországon csak most változtatják meg.

Érdekesség, hogy az Erste Bank eredeti emblémája egy méhet ábrázolt, amelyet a mai napig a homlokzatán található például a bank egyik korábbi központi épületén Bécsben (Graben 21.). A méh rajzolatot az Erste Alapítvány használja emblémaként a mai napig.
Arculati módosítások összesítő ábrája.

A brandguide véleménye

A George arculattal, amely egyébként az egyik legjobban sikerült digitális bank branding megoldás elindult a banknál egy erőteljes digitális transzformáció, amelyet a mostani teljes cégarculat finomítás is teljes mértékben támogat. Az egyszerűsített logó megjelenés, könnyebb felhasználást tesz lehetővé digitális felületeken, ráadásul az összességében a kis változtatások mégis összességében nagy hatással bírnak az arculat frissességére. Egyedi, hogy a logó esőleges arculati felhasználás inverz, legalábbis az előzetes anyagokból ez derült ki. Kíváncsan várjuk, hogy miként jelenik meg a fizikai térben, valamint a digitális felhasználásban az új arculat.

Forrás és képek: Erste Group

Branding és vizuális válasz könyv
Hasznosnak találtad a bejegyzést?

Serfőző Péter

Brandstratéga, CEO @ zwoelf strategy & design

A brandguide alapítója, a zwoelf digital tulajdonosa és Design Directora vagyok. Stratégiákban és rendszerben gondolkodom, szeretem ha a csapatommal jól érezzük magunkat munka közben. 🙃

Az új logón a királyi ház és a kormányzat kommunikációs osztálya egyaránt dolgozott.
Idén másodszor került megrendezésre a Magyar Könyvtervezés kiállítás és díjátadó.
Legibility egy nélkülözhetetlen kiadvány. A könyvet azonban nemcsak szakembereknek ajánljuk.
SIKERES FELIRATKOZÁS

Ezaz! Feliratkoztál a Yellow várólistára!

Hamarosan megnyitjuk kapuinkat és az elsők között küldünk majd értesítést, hogy semmiképp se maradj le róla!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!
YELLOW FELIRATKOZÁS

Csatlakozz következőként a Yellowsokhoz! 💥

Add meg az e-mail címedet és azonnal küldünk értesítést, amint a Yellow megnyitja kapuit a nagyközönségnek!
A Feliratkozásra kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
DIGITÁLIS ARCULATOK SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
BRAND SPRINT SEGÉDLET

Töltsd le a segédletet most! 🚀

Add meg az e-mail címedet és a rendszer már automatikusan küldi is a PDF-et. Reméljük, hasznos lesz számodra.
A Letöltésre kattintva hozzájárulsz, hogy újdonságokat küldjünk és elfogadod az adatvédelmi tájákoztatót.
SIKERES LETÖLTÉS

Az PDF már repül is a postaládába! 📬

Reméljük elégedett leszel! Amennyiben bármi észrevételed van a segédlettel kapcsolatban, mondd el nekünk!
Mindenképp ellenőrizd a spam és a kuka mappádat is. Amennyiben mégsem kaptad meg az e-mailt, kattints ide és újraküldjük!